آشنایی با بازار کار تعمیرات ایسیو ecu در ایران و بازار کار تعمیر ای سی یو  ECU جهان

 

پیشنهاد سایت tehran-ecu : ثبت نام آموزش تعمیرات ایسیو در بهترین آموزشگاه ECU ایران

آموزش تعمیرات ای سی یو را در بهترین و مجهزترین آموزشگاه کشور با سابقه بیش از ۱۷ سال تجربه کنید !

بازار کار این حرفه چگونه است ؟

همانطور که می دانید در ایران ،بیکاری بیداد می کند . فراگیری یک  حرفه ( توسط یک شخص ) ، که بسیار تخصصی است باعث  کسب درآمد عالی و ایجاد یک حاشیه امن از لحاظ مالی و شخصیتی و… برای فرد مورد نظر می شود . برای درک خوب موضوع بهتر است مقایسه ای بین معنی شغل و حرفه بیاندازیم .

معیار مقایسه بین شغل  ( job )  و حرفه ( Career )
شغل
حرفه
هدف نهایی کسب درآمد کمک به رسیدن به اهداف و امیال در زندگی – کسب در آمد عالی
نگاه کوتاه مدت و میان مدت دراز مدت
مقایسه از لحاظ سطح اجتماعی متوسط بالا
پیش نیاز آموزش های عمومی و بعضا خاص آموزشهای خاص، مطالعه و مشاوره

تطابق با توانایی ها

درآمد بسیار کم  بسیار عالی
دستاوردهای غیر مالی معمولا مهارتهای بیشتر تخصص بیشتر به همراه احساس رضایت بالاتر و لذت
اشتیاق برای پیگیری معمولا پایین بالا
تعداد یکی یا بیشتر یکتا

طبق مطالب گفته ،حرفه شناخت ایسیو و تعمیرات ای سی یو یک حرفه بسیار تخصصی و پر در آمد است حال  به سراغ بازار کار تعمیرات ایسیو می رویم .

 

ثبت نام در دوره ایسیو

لطفا فرم فوق را پر بفرمایید تا با شما تماس گرفته شود

همچنین میتوانید با شماره زیر تماس بفرمایید :

۰۹۱۰۱۴۶۳۵۸۴

۰۲۱۶۶۳۶۲۱۸۲

 

بازار کار تعمیرات ایسیو ecu در کشور به دلیل پیشرفت تکنولوژی و رفتن به سوی خودرو های انژکتوری و تخصصی شدن این رشته و کمبود این قطعه ( به دلیل تحریم های الکترونیک ایران ) و خرابی های بیش از حد آن به بازار خوبی در این زمینه ی خودرو تبدیل شده است. ولی فقط تعمیر کامپیوتر ماشین ( ای سی یو  ecu ) شامل این بازار کار خوب نیست و شغل هایی مانند تنظیم موتور و برق خودرو نیز زمینه ی بهتر شدن این بازار کار را فراهم کرده است و به دلیل سنتی بودن مکانیک ها و باطری سازهای کشور این رشته دچار تحولی شده است لذا برآنیم تا با تلفیق تجربه و علم این بازار کار را به سوی تخصصی تر شدن و اصولی تر شدن هر چه بیشتر همکاران و علاقه مندان این رشته ببریم.

تعمیرات ایسیو ecu تهران

تعمیر ایسیو ecu  ایران

عنوان مقاله : ایسیو ecu از چه قطعاتی تشکیل شده و در خودرو چه مسئولیتی دارد ؟
ECU ای سی یو چگونه کار میکند؟ ای سی یو ecu چیست ؟ و نقش ECU ایسیو در سیستم خودرو چیست ؟ و بازار کار تعمیرات ecu ای سی یو  در ایران :

ایسیو ایران

ایسیو تهران

امروزه با توجه به پیشرفت دنیا و حضور تکنولوژی و کامپیوتر در همه لایه های زنگی بشر مانند پزشکی, سرگزمی ,تحصیل, رانندگی و … نیاز به متخصصین جهت مدیریت این سیستم ها و کنترل هر روز بیشتر احساس میشود و البته در کنار استفاده از تکنولوژی ها مطمئنا این سیستمها دچار مشکلات و خرابی هایی میشود .  که این موضوع نیز باعث نیاز روز افزون به متخصصین حرفه ای برای تعمیر این تکنولوژی ها میشود . به عنوان مثال با ورود تکنولوژی به سیستم خودرو ها و مجهز کردن ماشینها به کامپیوتر یا همان ECU مطمئنا برای از بین بردن مشکلات احتمالی این سیستم هوشمند و عظیم نیاز به افرادی متخصص جهت آموزش تعمیرات ecu ای سی یو دارد . البته در این زمانه که هر لحظه دنیا در حال پیشرفت میباشد و از سوی دیگر به دلیل عدم امنیت موجود در دنیای تکنولوژی به دلیل وجود سو استفاده کنندگان شما به هر کسی برای انجام سرویس و یا تعمیر وسایل نمیتوان اعتماد کرد . پس با خواندن مطالب زیر و گذراندن دوره های تعمیر ECU و یا اکومکس می توانید کارهایتان را خودتان انجام دهید. و یا وارد بازار کار تعمیرات ای سی یو شوید.

اجزای برد ECU

این کامپیوتر کوچک نیز مانند سایر کامپیوترها دارای CPU، حافظه و قابلیت برنامه ریزی است. در داخل ECU دو نوع حافظه وجود دارد :
حافظه موقت که با قطع برق از بین میرود اما مجددا قابل بازیابی است. حافظه موقت شناسایی استپ موتور ، دنده ها و عملکرد موتور و محاسبات لحظه ای برای تنظیمات آنی را به عهده دارد و معایب موقت و دائم سیستم انژکتور را در خود نگهداری می کند.

حافظه دائم مانند سیستم عامل و Setup در کامپیوتر های خانگی است و با قطع برق از بین نمی رود اما در صورت خراب شدن دیگر قابل برگشت نیست و ECU را غیر قابل استفاده می کند. حافظه دائم شامل جدولی به نام Look up table است که به تعداد سنسور های موجود در سیستم موتور، سطر و ستون دارد. در این جدول مقدار پاشش سوخت و زاویه آوانس ECU در هر دور و بار موتور مشخص شده است . هر چقدر دقت این جدول بیشتر باشد دقت عملکرد ECU بیشتر خواهد بود .

تعمیرات ECU

ساختار پيچيده خودروهاي امروزي و استفاده از عناصر هوشمند مانند پردازنده هاي سريع و دقيق الكترونيكي، سنسورها و عملگرهاي الكتريكي، کار تعمير و خدمات پس از فروش را براي خودروسازان دچار تحولي جدي کرده است؛ به گونه اي که ديگر نمي توان بدون وجود دستگاه عيب ياب چنين خودروهايي را تعمير و عيب يابي کرد. آشنايي با نحوه عيب يابي و اشكال زدايي يك سيستم انژکتوری از ضروريات اوليه اي است که هر تعميرکار بايد از آن اطلاع داشته باشد. این عیب یابی با استفاده از دیاگ برای تعمیرکاران ایسیو انجام میشود.

تعمیرات ECU چیست؟

در خودروهاي انژکتوري، ECU نقش يك کنترل کننده پيچيده الكترونيكي را بازي می کند، به گونه ای که هر لحظه، اطلاعات خودرو را از سنسورهاي مختلفي که به آن متصل است، نظير سنسور دور موتور و سنسور دماي آب موتور دريافت کرده و سيگنال هاي مناسب را به خروجي هايی مانند انژکتورها و کويل اعمال میکند. عيب يابي چنين مجموعه پيچيده اي بدون ابزارهاي الكترونيكي اگر غير ممكن نباشد، بسيار سخت و مشكل است. به همين منظور، کليه قطعات الكترونيكي که در خودرو مورد استفاده قرار مي گيرند، داراي يك خروجي هستند که در صورت ايجاد عيوب احتمالي، سيگنالي را به کنترل کننده مرکزي يا ECU ارسال می کنند. ecu پس از دريافت سيگنال خطا، دو کار انجام می دهد؛ يعنی با وجود عيوب گزارش شده، بهترين روش را براي ادامه کار موتور انتخاب کرده و سپس اين عيوب را در قالبکدهای خطا يا DTC به دستگاه عيب ياب گزارش مي دهد و همزمان چراغ عيب ياب را براي آگاهي راننده روشن مي کند. بنابراين در اغلب موارد، عيوب ايجاد شده در سيستم را عناصر الكترونيكي داخل ecu تولید کرده و به پردازنده مرکزی ecu گزارش می دهند و در واقع عیب یاب فقط گزارشات یا کدهای خطای ارسال شده را به تعميرکار ارائه می دهد و بدین ترتیب تعمیرکار به راحتی می تواند با مشخص شدن عیب خودرو به تعمیر آن بپردازد.

دیود و مشخصه آن دربایاس مستقیم ومعکوس

ترانزیستور

IC
مقاومت وانواع آن

خازن

ECU ایسیو درخودرو،وکاربردهای آن

سازندگان ECU و UNICHIP یا فن آوری تنظیم ECU

مدارهای ECUودستگاه عیب یاب خودرو

دیود

دیود یک قطعه ‌الکترونیکی است که ‌از به هم چسباندن دو نوع ماده n و p (هر دو از یک جنس ، سیلیسیم یا ژرمانیم) ساخته می‌شود. چون دیود یک قطعه دو پایانه ‌است، اعمال ولتاژ در دو سر پایانه‌هایش سه حالت را پیش می‌آورد.

دیود بی بایاس یا بدون تغذیه که ولتاژ دو سر دیود برابر صفر است و جریان خالص بار در هر جهت برابر صفر است.
بایاس مستقیم یا تغذیه مستقیم که ولتاژ دو سر دیود بزرگتر از صفر است که ‌الکترونها را در ماده n و حفره‌ها را در ماده p تحت فشار قرار می‌دهد تا یونهای مرزی با یکدیگر ترکیب شده و عرض ناحیه تهی کاهش یابد. (گرایش مستقیم دیود)
تغذیه یا بایاس معکوس که ولتاژ دو سر دیود کوچکتر از صفر است، یعنی ولتاژ به دو سر دیود طوری وصل می‌شود که قطب مثبت آن به ماده n و قطب منفی آن به ماده p وصل گردد و به علت کشیده شدن یونها به کناره عرض ناحیه تهی افزایش می‌یابد (گرایش معکوس دیود).
دیود در گرایش مستقیم

فرض کنید توسط مداری بتوانیم ولتاژ دو سر یک دیود را تغییر دهیم و توسط ولتمتر و آمپرمتر ولتاژ و جریان دیود را در هر لحظه اندازه گیری کرده ،بر روی محورهای مختصات رسم نماییم.جریان I در جهتی است که دیود قادر به عبور آن است .به همین علت اصطلاحاَ گفته می شود دیود در گرایش مستقیم یا بایاس مستقیم است . در هر حال ولتاژ دو سر دیود را از صفر افزایش دهیم ،مشاهده می شود تا ولتاژ به خصوصی ، جریان قابل ملاحظه ای از دیود عبور نمی کند.به این ولتاژ زانو می گویند ،این ولتاژبرای دیودهای از جنس ژرمانیم ۲/۰ ولت و برای دیودهای سیلیسیم ۷/۰ ولت است .

ترانزیستور
اگر ساده بخواهیم به موضوع نگاه کنیم عملکرد یک ترانزیستور را می توان تقویت جریان دانست. مدار منطقی کوچکی را در نظر بگیرید که تحت شرایط خاص در خروجی خود جریان بسیار کمی را ایجاد می کند. شما بوسیله یک ترانزیستور می توانید این جریان را تقویت کنید و سپس از این جریان قوی برای قطع و وصل کردن یک رله برقی استفاده کنید.

موارد بسیاری هم وجود دارد که شما از یک ترانزیستور برای تقویت ولتاژ استفاده می کنید. بدیهی است که این خصیصه مستقیما” از خصیصه تقویت جریان این وسیله به ارث می رسد کافی است که جریان وردی و خروجی تقویت شده را روی یک مقاومت بیندازیم تا ولتاژ کم ورودی به ولتاژ تقویت شده خروجی تبدیل شود.ترانزستورهای اولیه از دو پیوند نیمه هادی تشکیل شده اند و بر حسب آنکه چگونه این پیوند ها به یکدیگر متصل شده باشند می توان آنها را به دو نوع اصلی PNP یا NPN تقسیم کرد.

IC ای سی
حروف اختصاری IC از دو کلمه انگلیسی integrated circuit به معنی مدار مجتمع گرفته شده است. پیش از اخترا ع IC ،مدارهای الکترونیکی ازتعداد زیادی قطعه یا المان الکتریکی تشکیل می‌شدند. این مدارات فضای زیادی را اشغال می‌کردند و توان الکتریکی بالایی نیز مصرف می‌کردند. و این، امکان بوجود آمدن نقص و عیب در مدار را افزایش می‌داد. همچنین سرعت پایینی هم داشتند. IC ، تعداد زیادی عناصر الکتریکی را که بیشتر آنها ترانزیستور هستند، در یک فضای کوچک درون خود جای داده است و همین پدیده است که باعث شده امروزه دستگاه‌های الکترونیکی کاربرد چشمگیری در همه جا و در همه زمینه‌ها داشته باشند.

خازن‌

عبارتست از دو صفحهٔ موازی فلزی که در میان آن لایه‌ای از هوا یا عایق قرار دارد. خازن‌ها انرژی الکتریکی را نگهداری می‌کنند
همچنین از خازن‌ها برای صاف کردن سطح تغییرات ولتاژ مستقیم استفاده می‌شود. از خازن‌ها در مدارات به‌عنوان فیلتر هم استفاده می‌شود. زیرا خازن‌ها به راحتی سیگنالهای غیر مستقیم AC را عبور می‌‌دهند ولی مانع عبور سیگنالهای مستقیم DC می‌شوند .

ظرفیت
ظرفیت معیاری برای اندازه گیری توانایی نگهداری انرژی الکتریکی است. ظرفیت زیاد بدین معنی است که خازن قادر به نگهداری انرژی الکتریکی بیشتری است. واحد اندازه گیری ظرفیت فاراد است.

ECU با توجه به سنسورهايي که به موتور متصل است وضعيت و شرايط خودرو را تحليل کرده و پاسخهاي لازم را به خروجيها که عبارتند از: انژکتورها، جرقه زنها و … اعمال مي کند. سنسورها کيت هاي مختلف هستند که هر چه تعداد آنها بيشتر باشد ECU بهتر مي تواند شرايط موتور را درک کند.

سنسورهاي مهم خودروهاي انژکتوري عبارتند از: سنسور دور يا RPM، سنسور فشار داخل مانيفولد يا MAP، سنسور دريچه گاز يا TPS، سنسور دماي آب يا CTS، سنسور دماي هوا ATS، سنسور اکسيژن يا لاندا، سنسور ضربه و …

نحوه ارتباط ECU با سنسورها

به طور کلی واحدهای کنترل الکترونیکی توانایی انجام سه کارکرد زیر را دارند :
نظارت (Monitoring) بر کارکرد های خودرو و آگاه کردن راننده از آن ، مانند نظارت بر مصرف سوخت و آگاه کردن راننده از مصرف لحظه ای یا میانگین سوخت ، یا نظارت بر موقعیت درها و آگاه کردن راننده از باز بودن آنها .

تنظیم (Regulating) کارکردهای خودرو به وسیله بهینه کردن همواره ی آنها ، مانند تنظیم مصرف سوخت موتور توسط واحد کنترل الکترونیکی سیستم انژکتوری .

کنترل (Controlling) کارکردهای خودرو از طریق محاسبه کمیات خروجی بر پایه داده های ورودی ، مانند : کنترل ترمز به وسیله سیستم ضد قفل (ABS) .در بیشتر واحد های کنترل الکترونیکی سه کارکرد نظارت ، تنظیم و کنترل توامان وجود دارند .

UNICHIP یا فن آوری تنظیم ECU

امروزه موتورهای انژکتوری نقشی بسیار اساسی در موفقیت صنایع خودروسازی ایفاء می‌نمایند و کیفیت و قابلیتهای آن، درصد کارایی خودرو را نشان می‌دهد. همانطور که می‌دانیم کنترل کننده موتورهای انژکتوری، بردی الکترونیکی به نام ECU می‌باشد و در واقع کارایی این بخش تعیین کننده کیفیت یک موتور و در ابعادی دیگر کیفیت خودرو خواهد بود؛ بدین معنی که هرچقدر ECU یک موتور بهتر طراحی شده باشد، آن موتور کیفیت بهتری خواهد داشت.

ECU بر اساس سنسورهایی که بدان متصل است شرایط کار موتور را درک کرده و فرامین مناسب را به انژکتورها و شمعها صادر می‌کند. از آنجا که دینامیک خودرو بسیار پیچیده و غیر خطی می‌باشد، طراحان ECU برای سهولت کار، جداولی را به نام map داخل حافظه ECU می‌ریزند که در آنن مقدار پاشش سوخت و زاویه آوانس در هر دور و بار موتور مشخص شدهه است. هر چه دقت این جداول بیشتر باشد، دقت عملکرد ECU بیشتر خواهد بود.نکته‌ای که باید توجه کرد اینست که مقادیر این جدولها وابستگی مستقیمی به پارامترهای جغرافیایی موتور، نظیر فشار و دمای هوا دارد. شرکتهای خودروسازی، ECU را برای یک آب و هوای خاص طراحی نمی‌کنند بلکه مقادیر map را بگونه‌ای تنظیم می‌کنند که برای انواع شرایط جغرافیایی جوابی بهینه و معقول بدهد. بنابراین map، در این حالت برای تمام خودروهای از یک مدل بهینه است نه هر خودروی خاص؛ زیرا هیچ دو خودرویی، حتی از یک مدل کاملاً مانند یکدیگر نیستند.اگر سیستمی بتواند این نقیصه را از ECUها برطرف کند، آنگاه می‌توان به طور اختصاصی map هر خودرو را کالیبره کرده و توان آن را افزایش داد.

امروزه تیونینگ ECU خودروها، بحث جا افتاده ای است و شرکتهای بسیاری در این زمینه فعالیت می کنند بطور کلی دو روش برای تیونینگگ خودروهای انژکتوری وجود دارد. روش اول خواندن دیتاهای map) ECU )و دادن دیتاهای جدید شرکتهای بسیاری در این زمینه فعالند از جمله: Eurochip، Chip Tuning، Tech TV، Autospeed و ..

.یکی از اشکالات این روش اینست که بشدت وابسته به ساختار ECU است و با پیچیده شدن سخت افزار ECU امکان خواندن و تغییر دیتاهای آن مشکل و گاهی غیرممکن می شود مگر آنکه شرکت سازنده ECU خود نحوه دسترسی به اطلاعات را در اختیار شرکتهای تیونینگ بگذارد.روش دوم اضافه کردن یک سخت افزار جانبی به ECU جهت تغییر پارامترهای ECUU است. این روش گرچه گرانتر تمام می شود اما وابسته به نوع ECUU نیست.یکی از شرکتهایی که در این زمینه فعال است شرکت Dastek است. شرکتی که در آفریقای جنوبی قرار دارد بدانید که این شرکت بظاهر کوچک توانسته است محصول خود را به کشورهای مختلف دنیا صادر کند نام این محصول UNICHIP است.اصول عملکرد UNICHIP بدین صورت که سنسورهای اصلی در یک موتور انژکتوری (MAP, RPM) را خوانده و سپس با توجه به نقطه کار موتور، مقادیری مجازی از این دو سنسور را به ECU اعمال می‌کند؛ بگونه‌ای که رفتار ECU نسبت به حالت قبل بهبود پیدا می‌کند.آمارها نشان می‌دهد که موفقیت UNICHIP در این زمینه بسیار بالا بوده است:از هر ۴۰۰ خودرو، فقط یک خودرو ممکن است با UNICHIP بهینه نگردد، ۸۰% خودروهایی که در آفریقای جنوبی استفاده می‌شوند، UNICHIP را در خودروهای خود نصب کرده‌اند، UNICHIP بر روی بیش از ۳۲۰ مدل موتور از خودروسازان بزرگ دنیا پیاده شده است.

Diag دیاگ

واژه Diag بر گرفته از لفظ انگلیسی Diagnosis است که به مفهوم “عیب شناسی” بوده است .

در صنعت خودرو نیز به هرگونه ابزار و یا وسیله ای که به تشخیص عیب کمک کند Diagnostic Tool گفته می شود، صرف نظر از اینکه آیا یک وسیله پیشرفته کامپیوتریست یا وسیله ساده مکانیکی.
دستگاه جایگزین شرکت پژو برای دیاگ ۲۰۰۰ دستگاه جدیدتری به نام سیستم PPS است که بر روی لپ تاپ IBM نصب و مورد استفاده قرار می گیرد.
چه چیزهایی می توان از یک دستگاه عیب یاب توقع داشت؟
۱-خواندن کد خطا
۲- پاک کردن کد خطا
۳-نمایش اطلاعات لحظه ای Live Data
۴- راه اندازی مستقیم عملگرها
۵- برنامه ریزی
Programming and Configuration

به طور کلی واحدهای کنترل الکترونیکی توانایی انجام سه کارکرد زیر را دارند:
نظارت (Monitoring) بر کارکرد های خودرو و آگاه کردن راننده از آن ، مانند نظارت بر مصرف سوخت و آگاه کردن راننده از مصرف لحظه ای یا میانگین سوخت ، یا نظارت بر موقعیت درها و آگاه کردن راننده از باز بودن آنها.

تنظیم (Regulating) کارکردهای خودرو به وسیله بهینه کردن همواره ی آنها ، مانند تنظیم مصرف سوخت موتور توسط واحد کنترل الکترونیکی سیستم انژکتوری.

کنترل (Controlling) کارکردهای خودرو از طریق محاسبه کمیات خروجی بر پایه داده های ورودی ، (مانند کنترل ترمز به وسیله سیستم ضد قفل ترمز) در بیشتر واحد های کنترل الکترونیکی سه کارکرد نظارت ، تنظیم و کنترل همزمان وجود دارند.

 

بازار کار تعمیرات ecu در ایران

با توجه به پیشرفت وتوسعه در صنعت خودرو سازی و ورود خودروهای جدید به کشور عزیزمان و کمبود تکنسین و خدمات ضعیف شرکتهای واردکننده و بسیاری مشکلات دیگر که امروزه صاحبان خودروهای وارداتی با آن دست به گریبان هستند نیاز به متخصصین تعمیرات ایسیو و یونیتت کنترل های الکترونیکی خودروهای وارداتی را واقعا مورد نیاز است.آموزش تعمیرات ایسیو ECU به مدل خودرو یا نوع خودرو که پراید باشد یا ۴۰۵ وو یا به طورکلی سایپا یا ایران خودرو بستگی ندارد بلکه بستگی به نوع ECU استفاده شده در خودروها رادارد که در دنیا با مدلهای مختلف ای سی یو روی انواع ماشین ها مانند ایسیو SL96 – ایسیو – SIEMENS – ایسیو BOSCH – ایسیو S2000 آشنا میشوید.در اصل کسی که توانایی تعمیر ECU SL96 یا Sagem S-2000 را پیدا میکند فرقی نمیکند که این ECU برروی چه خودرویی استفاده شده باشد این ECU میتواند برروی خودروی پیکان RD سمند ۴۰۵ پرشیا ویا هر خودروی دیگری باشد. برد و مدار آنها تا ۹۰% شبیه یکدیگر بوده و فقط از لحاظ برنامه ریزی های Ic ها و یا شکل با همدیگر تفاوت دارند .

تعمیرات ایسیو در ایران

تعمیرات ایسیو ecu ایران

حال پس از درک ارزش حرفه تعمیرات ایسیو ، برای موفق شدن در این رشته چه کارهایی باید انجام دهیم :

ابتدا باید نحوه تعمیرات ، انواع ایسیو و هم چنین مفاهیم پایه الکترونیک و کامپیوتر ماشین …. را فرا بگیریم . برای یاد گیری این مطالب می توانید با سرچ کردن در گوگل و خواندن مقالات مرتبط ، مفاهیم پایه و اولیه را یاد بگیرید و یا در کانال های تلگرامی مربوط به ایسیو عضو شوید ( از جمله کانال شرکت پارسیان صنعت خودرو ) . ولی پس از آن حتما باید در یک تعمیرگاه مربوط به ایسیو ( که صرفا تخصص آنها مربوط به تعمیرات ،ایسیو می باشد نه تعمیرات ،لب تاب و نوک بوک و لوازم برقی ) شروع به کار کنید . شرکت پارسیان صنعت خودرو ، با سابقه ده ساله در زمینه تعمیرات ایسیو ، تاکنون بیش از ۱۰۰۰ نفر را آموزش داده است و روانه بازار کار کرده است . برای یادگیری تعمیرات ایسیو و هم چنین تضمین آینده خود با ما تماس بگیرید :

تعمر ایسیو

شماره تلفن های تماس جهت ثبت نام در دوره های تعمیرات ecu :

۰۲۱-۶۶۳۶۳۰۸۲

۰۲۱-۶۶۳۶۲۱۸۲

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست